ODI Dravinjske doline: Izlet v BiH

Območno društvo invalidov Dravinjske doline odlikuje zelo živahno društveno življenje. Tako smo se članice in člani od 13. do 15. aprila odpravili pod vodstvom predsednika Ivana Pavliča in tajnice Tatjane Pilpaher na tridnevni kopalni izlet v Bosno in Hercegovino v Banjo Vrućico, o kateri do takrat nismo vedeli ničesar.

Radovednost je bila velika in potovalna mrzlica v petek zjutraj, ko smo krenili na približno 430 km dolgo pot, tudi, tako, da smo tisti, ki smo vstopili prvi, šele v Slovenskih Konjicah opazili, da smo v Zrečah pozabili naložiti kar zajeten potovalni kovček. Seveda se je avtobus moral vrniti in zamuda in nestrpno čakanje ter komentarji sopotnikov na ostalih vstopnih postajah so bili neizbežni. K sreči je v nadaljevanju vse potekalo po načrtih in 63 udeležencev nas je v dveh avtobusih avtobusnega prevoznika, ponudnika in izvajalca izleta ANDA d.o.o uspešno prestalo strogo kontrolo veljavnosti potnih dokumentov na slovensko –hrvaški meji v Dobovcu in z užitkom popilo prvo jutranjo kavo na počivališču avtoceste kmalu za Krapino. Nadaljevali smo po avtocesti mimo Zagreba, se na počivališču Lučani na avtocesti Zagreb - Beograd ustavili drugič in kmalu v nadaljevanju poti pri Slavonskem Brodu brez zapletov prestopili hrvaško – bosansko mejo.

Do tedaj veselo razpoloženje na obeh avtobusih se je umaknilo začudenju, nejeveri in tudi zgroženosti nad popolnoma zaraščeno pokrajino z razrušenimi in prestreljenimi objekti, brez znakov življenja, na obeh straneh magistralne ceste proti Sarajevu. Vozili smo se skozi kakšnih 10km širok obmejni pas in opazovali žalostne posledice minule bratomorne vojne, ki je divjala tudi v teh krajih in skrajno kruto razbila mnoge družine ter odnesla življenja številnih, ničesar krivih prebivalcev. K sreči se je po tem pasu opustošenja zopet pojavilo življenje, sledil je tretji postanek kjer smo si v lepo urejenem obcestnem gostišču "Eden" privoščili odlične čevapčiče v lepinji, nekateri pa tudi kakšno bosansko specialiteto na žlico. Nadaljevali smo mimo Doboja proti Tesliću kjer smo se pred prihodom na cilj, v poznem popoldnevu, še bogato založili z kvalitetnim spodnjim perilom znanega proizvajalca "Dević" v njihovi tovarniški prodajalni.

Še kratka vožnja skozi Teslić in smo prispeli na naš cilj - Zdravstveno rehabilitacijski center Banja Vrućica, namenjen prvenstveno rehabilitaciji srčnih bolnikov, nekaterih ostalih obolenj, pa tudi turizmu. Zahvaljujoč odlični organizaciji in organiziranem sprejemu v hotelu Posavina**smo se hitro razporedili po snažnih in urejenih sobah. Eni so preostanek dneva do večerje izkoristili za kopanje v termalnih bazenih popolnoma obnovljenega hotela KARDIAL****, večina pa je izmenjevala prve vtise, se čudila lepo urejenem hotelu in celotnemu kompleksu Zdravilišča. Kljub utrujenosti so po dobri hotelski večerji nekateri tudi zaplesali.

Naslednji dan je minil v znamenju zdravniških pregledov, komentiranju diagnoz , kopanju, raziskovanju Zdravilišča in bližnjega Teslića ter pogovorih z izjemno prijaznim osebjem in domačini v okolici. Dva sva tudi preizkusila zobozdravniške usluge in treba je reči, da so bile opravljene korektno in kvalitetno.

Vse je skoraj prehitro minilo in po podobno lepo preživetem nedeljskem dopoldnevu in zelo dobrem zgodnejšem kosilu, smo se dobro razpoloženi , polni novih vtisov in spoznanj, po prijetni vožnji, izpopolnjeni z opazovanjem pokrajine, klepetom in šalami, po že znani poti z nekoliko daljšem čakanje na bosansko - hrvaški meji in dvema vmesnima krajšima postankoma v večernih urah vrnili v domače kraje.

Nazaj grede smo ugotavljali, da je tri dni za ta program skoraj premalo. Strinjali smo se, da bi bilo primerno od 4 do 7 dni. Izpolnili pa smo tudi anketo izvajalca ANDE d.o.o. o izletu.

Na vprašanje: Zakaj ste se udeležili izleta? je večina odgovorila : iz radovednosti oz. želje po spoznavanju novega.
Na vprašanje : Ali ste zadovoljni z izletom? je bil odgovor anketirancev enoglasen: ZELO