DI Kranjska Gora: Izlet na Dolenjsko

Izlet smo opravili v torek sedmega oktobra. Izlet je bil kulturne narave z ogledom razstave naivne umetnosti v Trebnjem in ogled nekaj cerkva in objektov naše kulturne dediščine.

Potovanje smo pričeli kot je bilo predvideno ob 7.00 h zjutraj v Ratečah, avtobus je ustavljal na vseh rednih avtobusnih postajališčih po občini.
Nadaljevali smo mimo Ljubljane do Trebnjega. Tam smo si ogledali Galerijo naivne umetnosti s formo vivo. Vodička po galeriji je zelo izčrpno predstavila umetnike, ki so svoja dela podarili galeriji, izletniki so bili nad razstavo zelo navdušeni. Po ogledu galerije smo si ogledali še bližnjo farno cerkev, kjer nam je predstavnik Društva invalidov Trebnje, katerega predsednik in član IO sta pozdravila nas udeležence izleta, lepo opisal zgodovino cerkve in umetnike, ki so pomagali poslikati njeno notranjost.

Ogledali smo si tudi spomenik padlim v prvi svetovni vojni, ki je prislonjen na farno cerkev, njegov avtor je tudi avtor spomenika padlim v prvi svetovni vojni v Logu pod Mangartom. Nadaljevali smo proti Čatežu pri Trebnjem (Zaplazu). Tam smo si ogledali eno starejših božjepotnih cerkva, vodič g. Stopar nam je lepo opisal njeno zgodovino nastajanja. V nadaljevanju izleta smo si v eni od zidanic v okolici Zaplaza ogledali, pravzaprav poslušali, kako se naredi pravi dolenjski cviček. Seveda smo med poslušanjem in degustacijo tudi pridno poizkušali to od narave dano mojstrovino.

Nadaljevali smo s kosilom v gostilni Ravnik pri Čatežu. Od tam smo se odpeljali v smeri Litije. Med potjo smo si v kraju Šmartno pri Litiji ogledali še največjo cerkev na slovenskem. Tam delujoči župnik g. Marjan Lampreht je udeležencem predstavil cerkev in njeno zgodovino. Od tu nas je pot peljala mimo Litije, Trzina, Kranja in Jesenic nazaj v Rateče, kamor smo prispeli ob napovedanem času - ob 19.00 uri zvečer vsi srečni in zdravi.

Izleta se je udeležilo 50 članov Društva invalidov.